måndag 24 augusti 2015

Katt

Äldste frågade så fint vid frukosten i morse om jag kunde tänka mig att köra honom till Fäboden för inhandling av hönsmat under dagen.


Jag lovade att klämma in det mellan dagens stallkörningar.


När vi nästan är framme så slinker det lite tyst ur gossen:
- Jag ska hämta en katt också.
- En katt!!!!, utbrast jag
- Ja, och nu kan jag inte säga nej, vi byter den mot tuppen.
-Mot tuppen! Han är ju inte ens med!!!
-Nej, jag glömde honom,


Erkännas skall att jag blev ganska upprörd. Vi är ju trots allt allergiska mot katt både jag och Yngste, för att inte tala om mormor.


Men med argumentationen att kattskrället var uppväxt utekatt och redan duktig på att fånga möss och att hon skulle bo i hönshuset samt det absurda och lätt komiska i situationen fick mig att mjukna något.


För att blidka mig ytterligare gav Äldste henne namnet Skrället, vilket var precis vad jag kallat henne sedan jag fått denna omvälvande nyhet.


När jag väl fick se Skrället kunde jag inte helt stå emot för hon är en synnerligen söt lite katt. Även att hon är ett skrälle. Vi ger det en månad och ser om det fungerar med hälsan.


Så här har letats fram både filtar och kuddar, matskålar och låda så att hon ska känna sig lite hemma där ute i det i övrigt tomma men nya hönshuset. 
Liten krake.

6 kommentarer:

  1. Hoppas det ordnar sig med Skrället och med hälsan och med hönsen och med tuppen och alltihopa. Ibland måste man göra en kupp....:)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att du inte kunde säga nej till en så söt liten en. Hoppas att det kommer att fungera väl för er alla. Kramar Liza

    SvaraRadera
  3. En sån kul berättelse. Jag var med om ett liknande kuppförsök när jag var barn, så jag förstår din son. Hoppas ni klarar av Skrället när hon nu inte ska bo inne i huset. Kram

    SvaraRadera
  4. Barn kan konsten att övertala en till det mesta... tom att skaffa kattskrälle trots allergi... Hoppas nu att katten ska trivas och att det fungerar bra för er alla... Söt är den lilla allt :)

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Lurig son det där! Jättesöt katt iaf :)

    SvaraRadera
  6. Det är lätt att smälta för Skrället. Vilken son :) Hoppas det fungerar. Kram Bosse

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!