torsdag 30 juli 2015

Pettas

På grund av ihärdigt konferensande så ligger jag lite efter vad gäller bloggandet. Jag har ju ännu inte berättat var jag var i lördags.

Vi var på Pettas, i Geta på Åland!


Och det var precis hur mysigt som helst! 
Naturligtvis stod det en getabock mitt bland alla borden och den blev Yngstes absoluta favoritplats under dagen.


Vi blev så väl emottagna och omhändertagna av underbara Karin och Uffe och vi trivdes och njöt i fulla drag.


Lite speciellt var det att få se bloggens motiv på riktigt i all dess glans. 
Och Karin kändes det som att jag känt länge, och det har jag ju också även att detta var första gången vi fick mötas på riktigt.


De bakverk Karin gör är himmelskt goda. 
Och jag fick till familjens glädje med mig recept hem.


Karin och Uffe har en härlig trädgård och vart man än vrider huvudet så finns där något som fångar blicken. Något man måste gå lite närmare för att se vad det är. Något som får igång fantasin lite grann och kanske rycker lite i smilbanden.


Vackra blickfång.


Och roligheter.

Jag hade berättat för pojkarna om ekorrarna och de andra djuren som får mat året om hos Pettas och när vi som bäst satt och fikade tjoade gossarna till. Då pilade två korrar genom trädkronorna, dock allt för snabbt för att jag skulle hinna fånga dem på bild.


Alldeles oavsett hur länge en mamma kan sitta och njuta på ett underbart café med härliga människor så finns där en bortre gräns för åttaåringar. Således fick vi göra ett litet avbrott och besöka en badplats.


För att därefter återvända igen.


Denne snygging gick och spankulerade ibland blommor och blader 


Och när han spankulerat klart tog han en vilopaus. 
För det är sådant som känns helt okej att göra i Pettas hägn.


Tack underbara Karin och Uffe för en alldeles härlig dag i ert paradis!


Och tack för bullarna!
De satt fint på båtresan hem.

8 kommentarer:

  1. Det såg mysigt ut. Gillar bilden på dig och barnen :) Och tyget i klänningen....hmm...jag tror att jag har något sådant liggande efter mamma, måste leta :)

    SvaraRadera
  2. Men hej, och vilken fin blogg du har. Det var trevligt att träffas hos Karin och Uffe, och jag antar att det slogs fast att er nästa bloggresa riktar sig till oss... Jag semestrar kvar i Åbo men Greger har återvänt till kossorna. Mvh Annukka

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder från vad som ser ut att ha varit ett riktigt trevligt besök. Kramar Liza

    SvaraRadera
  4. Måste vara kul att få se i verkligheten det Karin visat så mycket på sin blogg. Vilka härliga sommarbilder! Precis så ska det se ut när det är sommarlov och semester. Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, och vad fin du är i den grönblommiga klänningen!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig utflykt med familjen :)! Och fantastiskt väder verkar ni ha haft.
    Förra veckan var så intensiv, fullproppad med praktiskt arbete, så nu "konferensar" jag lite på avstånd i efterhand (tur att det finns internet även fast det inte blir riktigt detsamma som att vara där, hihi). Önskar dig en fin dag i solen!

    ~ Maria ~

    SvaraRadera
  7. Tack själva, allihopa! Nöjet var helt och hållet på Uffes och min sida.
    Fina bilder allihopa, dock ser jag lite vindögd ut men det kanske jag är när det kommer till kritan, haha...:) Hoppas vi ses snart igen. Stor kram!

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!