onsdag 22 juli 2015

Kalas


I lördags firade vi denne fine gosse för att han nu förgyllt våra liv i hela sexton år.


Själva kalaset förlades till Bagarstugans trädgård för är det nu som så att vi precis upptäckt hur denna juvel skall hanteras så är det ju klart att 


Gästerna skall förplägnas med pizza. Menyn bestod av tre alternativ med gossens olika namn som pizzanamn.


Mellan agerade kypare och tog upp beställningar samt levererade de färdiga. Själv fattade jag posto i köket i trevligt sällskap med A.


Men även jag hann att umgås och ha trevligt.


Trots sin nu höga ålder blev jubilaren hissad. Dock inte sexton gånger. Han fick nöja sig med tre.


Då solen alltid kommer på Äldstes födelsedagskalas så kunde vi njuta av den och spela krocket.


Både stora som små hittade på något att förnöja sig med innan det var dags för tårta.


Till de smås fasa hade vi inga tårtljus! Men ett värmeljus fick hoppa in och rädda situationen. 

Mormors jordgubbstårta behövde dock ingen vare sig räddning eller förstärkning. Den var i vanlig ordning fantastisk.


Då en av mina mostrar skulle fara hemåt fick hon med sig en vävstol, jag äger ju numer fem stycken och en av dem kan ju få glädjen att bli använd tänkte vi.


Lite meck och gemensamma ansträngningar så kom den in i bilen.


Nu är ha infirad i sitt sjuttonde år, pojken min!













2 kommentarer:

  1. Vad häftigt att få bjuda på pizza från egen ugn så att säga :) Grattis till Äldste :)

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att få fylla år på sommaren. Sexton gånger i luften kunde blivit för tufft. Hoppas du klarar dig med de återstående vävstolarna. Kram Bosse

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!