söndag 28 juni 2015

Mor och moster

Jag älskar att vara mor!
Och jag älskar att vara moster!


Och att få ha alla de där älskade ungarna tillsammans är energikrävande och energigivande på precis samma gång.


För de sitter inte still så där värst jättemånga minuter i sträck och händer det så händer det ju inte samtidigt för dem alla sex. Men den kärlek och det sprudlande liv de omger sig av är så väldans njutbart.


Inte ens när de ska sova ligger de still som folk gör mest trots att klockan är absolut mitt i natten och långt efter läggdags. Men natten är juniljus och varm och kropparna är sprängfyllda av kviller.


Men ibland så sitter de still, lättast går det nog om man tar hjälp av Kiwi eller en ytte pytte liten kyckling.


Fast å andra sidan kan ju Kiwi följa med på picknick, och då behöver man ju inte sitta stilla. Att orka gå hela den ganska långa vägen med hönan i famn, genom högt gräs och skog samt med snigelslem i skorna, tyder på en enorm kärlek till detta lilla djur. 
Och kärleken var ömsesidig.


Detta lilla charmtroll plockar blommor åt OST, som naturligtvis betyder MOSTER. 
Det är ju uppenbart för var och en! 
Och osten smälter alldeles, helt och totalt, när han kommer tultande i gräset på sina bara, runda fötter, böjer sig ned och plockar en gyllne smörblomma, rätar lite vingligt på kroppen och tultar vidare med näven utsträckt för att överlämnar denna sin vackra gåva. 

Och jag känner mig rik.

1 kommentar:

  1. Åh så fint! Javisst är det härligt att vara både mor och moster! Allt som oftast, åtminstone! ☺ Njut! Kram Maja

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!