fredag 15 maj 2015

Hägg

Doften i vår trädgård är himmelsk!
Häggen har slagit ut både här och där och vart man än går så fylls luften av denna härlighet.


Jag tycker att de doftar ännu mer på kvällen, när vi går en liten runda i trädgården. Och de lyser upp de där vita blommorna, inte bara häggens utan även slån, körsbär och plommonblommor. Som små stjärnor strösslade i övermåttan.


Tänk vilken gåva att få tillgång till en så överflödande trädgård.
Maken sa att om det nu varit trädgård här i 3-, 4-hundra år borde den väl klara även vår behandling. 
Och det hoppas jag verkligen att den gör, för jag njuter så av den.


Njuter av att inte behöva välja om vi ska ha en bukett blommor inne eller några få blommor i trädgården. Här kan jag fylla varje rum utan att det märks någon skillnad där ute.


På så sätt får vi ju njuta både inne och ute av den ljuvliga häggen.

2 kommentarer:

  1. Dina bilder är underbara. Det är nästan som om ni bor i Körsbärsdalen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland tror jag faktiskt att vi gör det Gunnel!

      Radera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!