tisdag 17 februari 2015

Lite om vårt hus

Jag är ordinerad promenader, en mycket trevlig ordination när solen skiner och snön gnistrar. Men ack, så jobbig vissa dagar. Solen har dock varit vänlig emot oss på sistone och jag tog några bilder på vårt nya hus när jag ändå var ute.


Huset är placerad mitt i en lummig trädgård på ett knappt hektar. Fruktträd och buskar vart än man vänder sig. Således en helt fantastisk trädgård att leka kurragömma i.


Enplansdelen är den äldre delen ifrån slutet av 1600-talet och tvåvåningsdelen är den nya, ifrån 1800-talet. Även huset lämpar sig för kurragömmalek då det är tillbyggt och ombyggt i olika etapper och därmed fyllt av fantasieggande skrymslen och prång.


Efter promenaden är det gott att sitta ned i köket med en kopp kaffe och fortsätta njuta av snön men då ackompanjerat av värmen ifrån och sprakandet i vedspisen. 
Vedspisen som jag älskar, som kanske är det bästa med hela huset. 
Kanske.

4 kommentarer:

  1. Oj, det ser verkligen stort ut! På första bilden trodde jag att det var en ladugård som skymtade eftersom det var lågt och långt :) Vackert, mera bilder! :)

    SvaraRadera
  2. Så vackert! Inte svårt att förstå att ni blev förälskade i det huset. Kan tänka mig att det är alldeles ljuvligt där om sommaren. Liza

    SvaraRadera
  3. Å vilket vackert hus du bor i!!

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!