fredag 13 juni 2014

Oväntad trevlighet



På väg mot Småland för att fira mina föräldrars 40-åriga bröllopsdag överraskade maken med en liten avvikelse ifrån rutten.

För en tid sedan läste jag om Söderbergs bageri i Västberga och slängde lite ogenomtänkt ur mig att: Hit kan du ta med mig någon gång. Han hade bevisligen lagt detta på minnet och tagit reda på var det låg. Lagom till lunchtid svängde han av mot Västberga, vi åt på en hamburgerrestaurang och därefter tog han med mig till detta trevliga bageri. 

Vi var där en lång stund och talade med bagaren och med biträdet om mjölsorter, baktekniker, olika degvätskor och rena rågbröd. Riktigt roligt hade vi och gick därifrån med ett Levainbröd på äppelcider, ett rågbröd helt utan vetemjöl, en Lemoncurdgrotta, en Mandelkubb, några goda råd och två stora leenden.

1 kommentar:

  1. Har skapat en mapp med tips på utflykter och den här hamnar definitivt i den mappen.

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!