lördag 24 maj 2014

Vi njuter värme

Vi njuter värme!


Äter långfrukost på fikakullens vita trädgårdsmöbler medan egna barn och andras barn kommer och går, sitter ned en stund, äter en bit och pratar lite innan nya äventyr och idéer pockar på.


Vi är ammunitionsutdelare i vattenkriget som drar igång.


Gör smoothie när det behövs paus. Njuter solen i skuggan på en filt och läser högt ur Zigge med Z och skrattar tillsammans.


Vi tröstar i famnen och plåstrar om liten lortig sommarfot och så känns det bedrövliga genast så mycket bättre.


Vi njuter barnaskratt ifrån trädgårdens eget nöjesfält.


Och besöks utav en liten fefjäril som flyger omkring med förtjusta läten.


Och så vi dricker rabarbersaft. Mycket rabarbersaft. För det är ju så gott, och passar så bra varma dagar.






3 kommentarer:

  1. Låter verkligen som om ni har fångat en sommarpicknick som i en liten ask:) Härligt!

    SvaraRadera
  2. Det känns som en evighet sedan jag var inne här och läste din blogg
    Nu ska jag ta igen mig en stund och bläddra vidare.
    Rabarbersaft hör sommaren till, måste nog få till en laddning jag också

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga bilder, ser ut som en härlig dag. Här har vi också njutit av varma dagar så jag blev onekligen förvånad när jag klev ut på trappen idag och insåg att det var alldeles för kallt för bara ben! Liza

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!