torsdag 22 maj 2014

Picknickens dag

Picknickens dag!
En sådan härlig dag! I synnerhet med 22 grader, solsken och fågelsång.
Dessvärre ligger jag hemma snurvlig, febrig och allmänt ynklig men en liten kaffetår i trädgården kommer jag att masa mig ut till.


Och så får jag njuta utav minnen ifrån söndagens traditionsenliga pannkakspicknick under fullt blommande körsbärsträd i kohagen.


Det går åt fler och fler pannkakor för varje år som går. Härliga gyllene pannkakor gjorda på hemvärpta ägg. Hela åtta stycken åkte i denna gång.


Men då hade vi även nöjet av att få ha med mormor och morfar denna gång. Det är ett så bra ställe att leka på denna kohage. Så även att plocka gullvivor i eller bara att njuta av sol och blom och gemenskap.


Också slånbärens vita skyar av blommor förplägnade oss med ljuvlighet.


Men man bör hålla sig utom räckhåll för deras långa, vassa och tämligen illasinnade taggar. Men morfar offrade sig då bollen envisades med att göra återkommande besök i buskagen.

Den Picknicken och många fler ska jag tänka på denna dag.

2 kommentarer:

  1. Det låter helt underbart med pannkakspicknick! Det ska jag föreslå för Rasmus en dag under sommarlovet. Jag gissar att det blir fler som vill följa med. Krya på dig nu. Det är inget kul att ligga sjuk i det här fina vädret. Kram

    SvaraRadera
  2. Krya på dig! Att vara sjuk i solsken är nog lite tråkigare än att vara det i regn... Hoppas det är bättre imorgon! Kram Maja

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!