måndag 5 maj 2014

Love Nepal

Den koncern jag jobbar för har valt att stödja Love Nepal en organisation som hjälper flickor ut ur barnprostitution. De gör ett oerhört arbete för dessa små som sålts av sina föräldrar rakt till helvetet. 

Love Nepal ger dem en trygghet, ett hem och en möjlighet till att få leva sitt liv. Och detta i så familjelika hem som möjligt. Vad vi gör är att för varje medarbetare som väljer att bli fadder tar företaget ansvar för ytterligare en flicka samt att alla julgåvor till kunder går till detta arbete.


Idag var några av dessa flickor på besök på jobbet. De berättade en aning av vad de varit med om men också hur de blivit fria och hur de nu studerade och parallellt arbetade för att få ut sina medsystrar i frihet på olika vis. Love Nepal köper inte ut flickor då det skulle skapa en ny marknad för hallickarna istället används effektivt list på olika vis.

Denna verklighet finns idag, i vår värld och dess ondska är obegriplig. Ingen av oss som lyssnade var oberörd det lovar jag. Detta skriver jag medan jag sitter på sängkanten där en av mina egna barn snusar gott i sömnen och gapet mellan ondska och kärlek känns enormt. Dessa flickor är så värda att få känna kärlek, stolthet, trygghet och glädje. Jag är glad att få vara en liten, liten, liten del av det.

Vill du läsa mer om detta arbete så gå in på lovenepal.se

2 kommentarer:

  1. Vilket utomordentligt bra initiativ av din koncern. Hoppas verkligen att många fler uppmärksammar det och följer efter på liknande vis. Så grymt för dessa flickor. När jag tänker på mina barnbarn känner jag en stor glädje och tacksamhet över att de har det bra. Det är alla barns rätt att ha det så. Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!