söndag 27 april 2014

Ljuva, lena helg

En sådan skön helg detta är! Tänk slikt aprilväder är jag vansinnigt förtjust i. Kortbyxeväder! Och där till inga speciella planer för helgen. Jag tycker den känns så mycket längre då


när man kan ta timmarna och dagarna lite som de kommer.


Och kommer gör även kycklingarna. De kläcks i princip utan uppehåll. Hela tiden är det något ägg som är på väg att spricka upp och släppa ut ett nytt litet liv till världen. Barnen har kilat fram och tillbaka till hönshusen för att beskåda miraklen. 

Beträffande barn så har det sovit sådana både här och där och vi har grillat med föräldrarna när de kom för att hämta. Förkokt högrev, det var inte att leka med kan jag lova. Umgåtts längre än vi tänkt. Skrattat och pratat insvepta i filtar i vårnattens ljus och gamman.


Dagens Gudstjänst besöktes av Frälsningsarmén och Vasa Band. De i vår kyrka ovanliga jazzarrangemangen fick mig att njuta och kroppens takt att gunga med.


Och så har eftermiddagen innehållit ännu mer härligt väder. Så härligt att det faktiskt kändes överkomligt både med räkningar och deklaration. I vart fall i skön harmoni med iskall rabarbersaft.


5 kommentarer:

  1. Underbart med kycklingar! så söta små dunbollar :)
    Vad mysigt det ser ut på översta bilden, är det hemma hos er?

    Önskar dig en fin vecka! Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Christina! Ja, det är hemma hos oss.

      Radera
  2. Det verkar som du hade en riktigt fin aprilhelg. Vad söta de små kycklingarna är.

    SvaraRadera
  3. Så underbara kycklingar och så härliga vårrader!
    Och att du använder ordet "slikt" är också roligt, inte ofta man ser det idag.

    SvaraRadera
  4. Underbar helg ni har haft och "slikt" är också ett underbart ord, det använder jag ofta… ;)

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!