lördag 8 mars 2014

Soldag



HemkäraHanna hade matleverans till klockan tolv idag, nybakade frallor med grekiskinspirerad matvetesallad, så morgonen var lite stressigare än lördagar i gemen. 


Det blev dock en hel hoper frallor för mycket så förmiddagsfikat dukades upp ute i solen för första gången denna säsong. Egna barn och grannens barn åt och lät sig väl smaka. Det är så härligt med vår och vårlycka, ute och gemenskap.


Nybakade frallor med ost och hemgjord apelsinmarmelad. Även jag tog mig tid för en fika när fikat och sällskapet var så trevligt. 


Efter leverans kunde vi njuta solen och dagen till fullo. Bullen njöt han med och helst njuter han i famnen.


Saker som varit i vila sedan i höstas fick nytt liv. Gungan är en mycket bra plats att begrunda livet på.


Krocketspelet letades upp och dammades av. Jag måste tillstå att det, tills idag mig helt ovetandes, tydligen ligger en slumrande krocketmästare på lur i mig.


Även såpbubbelpistolen kom fram. Såpbubblor är finurliga grejor, enkla, billiga, vackra och roliga.


Och bäst av allt, jag har fått sitta på ett fårskinn intill solig husvägg och njuta av all ysterhet, kreativitet och glädje omkring mig.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!