lördag 28 december 2013

Lågt tempo



Lagom till nätet återkom slutade ett flertal väsentliga bokstäver på tangentbordet att fungera. Mina försök till blogginlägg har därmed mest liknat ett ytterst svårlösligt chiffer. Detta är lite frustrerande då maken gav mig ett nytt objektiv till kameran i julklapp och jag så gärna vill använda bilder tagna med det, dock behöver jag då datorn. Nu får det bli en mobilbild istället men en ganska typisk sådan. 

Vi njuter nämligen av att inget särskilt göra. Vi sover till dess vi vaknar av oss själva. Äter frukost på sängen. Läser böcker och myser med gossarna allt eftersom de vaknar. Vi äter utav det som finns i kylen, spelar spel och tittar på någon film liggandes i en enda hög, beståendes av familj, kuddar och filtar, i soffan.

Tempot är med andra ord lågt. Och vi njuter så väldigt av det.

4 kommentarer:

  1. Låter underbart :) Här är tempot lågt pga sjukdom men vi gör ungefär samma som ni, äter, sover, ser på film, spelar, läser och bara är.

    SvaraRadera
  2. Inför framtiden låter det som en spännande julklapp med oändliga fotomöjligheter. Du har ju visat duktiga anlag flera gånger innan på den fronten. När jag läser ditt inlägg verkar det som en både mysig och nyttig tillvaro ni har såhär i slutet på året. Jag önskar dig och din grabbfamilj en god avslutning på året. Kram från söder.

    SvaraRadera
  3. Låter som en smart strategi, tid för vila är minst lika viktigt som tid för arbete. Vila, läs och njut av att bara vara!
    Önskar dig ett gott nytt år och en god fortsättning.

    SvaraRadera
  4. Härligt!
    Här bara latar vi oss också - det som jag är sämst på och som jag kommit på att jag mår så bra av.
    Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!