torsdag 20 juni 2013

Sommardag & -natt

Om man viker av motorvägen som går genom Småland, in mot ett litet samhälle. Far igenom detta och vidare in i skogen, genom nästa mindre samhälle förbi vackra gårdar och söta kossor, igenom ett ytterligt mindre ställe och mer skog. Om man där viker av åt höger, efter det femte älgtornet, öppnar sig  så småningom skogen vid en liten sjö. Där har mor och far sitt lilla vackra ställe som vi som bäst rustar för fest. Där djupt inne i skogen vid de lilla sjön är täckningen tämligen dålig. Jag har de senaste dagarna tyckt att bloggens inlägg blivit lite skralt kommenterade men fann att de inte ens blivit publicerade så när täckningen innefattar min mobil igen kommer det väl rassla till i bloggen antar jag.


Vi är åter tillsammans med Min allra käraste syster och hennes fina familj. De hade hunnit med ett Kolmårdsbesök sedan senast vi sågs. Där hade tigerfätg inhandlats och Kusin var så generös att van frikostigt delade med sig av härligheten. Även tänderna erbjöds men avböjdes trots löften om tvätt.


Min allra käraste syster och jag for till stan för att införskaffa diverse ätbara ting, lite brädor, en nulonsäck, spritpennor mm. Och fann dessutom oss själva på ett fik med varsin Napoleonbakelse, ivrigt inbegripna i intressanta samtal.


Man får ju passa på att umgås med denna skönhet när tillfälle bjuds.


Att vistas precis i angränsning till en sjö har definitivt sin tjusning.


Syster och jag satt på bryggan och avnjöt solnedgången samtidigt som vi skrev ned den kommande festens hålltider.


Yngste hade lite svårt med sömnen i nattens ljus. Så istället för att umgås med kudden hjälpte han morfar att få fason på gräset mellan plattorna. Det är ju också en syssla att ägna sig åt vid tiotiden för en liten pojke.

7 kommentarer:

  1. Hoppas att allt blir superlyckat och att vädergudarna är snälla. Kommer ni att hitta ut från Småland? Har ni lagt upp ett tidsschema för det med? Glad midsommar. Kram Hoppande grodan Bosse

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig testat att blogga från mobilen. Men det verkar väldigt smart när man är på resande fot. Jag önskar dig och din familj en Glad Midsommar!

    SvaraRadera
  3. En underbar plats att vara på! Har själv provat även om det var under en kallare årstid och bilen pajade mitt i kolsvarta Smålandsskogen ;-) ! Hoppas ni får en underbar helg och en trevlig fest! Hälsa den fina modern med stora grattiskramar! Kram / K

    SvaraRadera
  4. Låter som en härlig plats att vara på om sommaren. Tillbringade många av barndomens somrar i just Småland och blir lite lätt nostalgisk. Kramar Liza

    SvaraRadera
  5. Härligt med läger och spännande tågresor och midsommar i Småland och mysiga träffar med syster sin!

    Stoor kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  6. Å, så sommarljuvt, precis så där som i sagorna, fast på riktigt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilket ljuvligt sommarställe ni har!
    Jag hoppas er fest blir/blev lika underbart rolig som ni tänkt er :)

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!