söndag 13 januari 2013

Domherrar



Vi har några stammisar vid vårt fågelbord som troget återkommer varje år. Dels en tjock liten Koltrast som bor i vår jättegran precis granne med fågelbordet. Smidigt och behändigt på alla vis. Jag tror knappt jag sett honom flyga mer än två meter i taget under vinterhalvåren de år han bott här.

Men så har vi Domherrarna, två herrar och en dam, (de är troligen centerpartister) och dessa har inte dykt upp ännu denna vinter. Vi har ivrigt spanat efter dem, pratat om  dem och funderat var de kan hålla hus. Och så imorse, till frukost så var de där, herrarna åtminstone. Det blev ett väldigt ståhej. Om de hade anat hur efterlängtade de var så hade de nog kommit tidigare.


4 kommentarer:

  1. Vi har också domherrar, både kvinnor och män.
    Centerpartister?:)
    Måste fråga våra till vilket parti de erkänner sig. Skogspartiet skulle jag tro eller de Gröna

    Det är härligt med småfåglar och också när man känner igen sina vänner från år till år

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)
      Ha,ha,ha! Centerpartisterna här i Sverige har ganska nyss lagt ett nytt förslag på idéprogram och i det finns en punkt om att tillåta månggifte. Därav mitt antagande.
      Jag önskar dig lycka till med att ta reda på dina fåglars partitillhörighet. :)
      Kram!

      Radera
  2. Tänk vad små liv kan förgylla ens dag <3

    SvaraRadera
  3. Det är så mysigt att sitta och titta på fåglarna :)

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!