lördag 10 november 2012

Barnkalas och minitårtor


Det här med att fylla år tenderar ofta att bli en tämligen långdragen historia i detta hus. Tur att det är så roligt!
Idag var det så dags för Yngste att ha sitt barnkalas. Åtta små finklädda och leksugna kalasbarn intog vårt hem med buller och bång. Och naturligtvis blev det lekar och även hamburgare i egenskap av grodor och naturligtvis godispåse.


Men det smartaste, i mitt tycke var att jag gjort små minitårtbottnar i muffinsformar, skurit dem på mitten och sedan fyllt bordet med olika fyllningar, toppingar och strössel i alla möjliga färger.


På så sätt kunde varje barn ta det de tyckte om och tålde och alla blev nöjda och glada.


Valfri mängd ljus på varje tårta lyste stämningsfullt upp köket. Och det visade sig även att det gick utmärkt att grilla minimarshmallows på tandpetare över tårtljusen. En stund i alla fall. De brinner ju ned rätt fort de där rackarna.

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt med kalas! Nu fick jag minnas alla barnkalas vi haft genom åren :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Det verkar ha varit ett klockrent kanonkalas.

    Så smart med de små minitårtorna. Min dotter fyller fyra år i december och då ska hon ha sitt första barnkalas. Jag hade faktiskt allvarligt funderat på att skippa tårta eftersom barn inte alltid äter så mycket tårta. Men nu har jag fått något att fundera på - minitårtor!! Ja - det låter ju inte alls så dumt :) !

    SvaraRadera
  3. Fiffig idé med minitårtorna. Passar även för vuxna barn!

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!