tisdag 11 september 2012

Då var det klippt igen!

Japp, då har jag varit på besök i min kära väns salong igen. För alla som eventuellt bor i närheten av där jag bor vill jag med varm hand göra reklam (alldeles gratis) för StyleLab. 

Minns ni, som är lika gamla som jag och eventuellt äldre, hur man efter frisörbesök i unga år, tog den obligatoriska svängen förbi fotoautomaten. Hur man satt där, uppjullrad på den där snurrbara pallen och försökte passa in ansiktet rätt i rutan, reste sig upp och snurrade lite för att justera höjden och satte sig igen och provade. När väl höjden var den rätta gällde det att få till den rätta minen. När även den var korrekt inställd, efter många justeringar, var det så dags att försiktigt böja sig fram och stoppa i de fyra femkronorna, utan att håret eller leendet kom på sned, och så snabbt tillbaka i position för att stelt invänta de fyra blixtarna.  Hade man tur så blev någon av bilderna så pass bra att den gick att visa men de fyllde oftast funktionen att dokumentera olika frisyrer i alla fall och det var ju det som var det egentliga syftet.

Det där märkliga beteendet sitter djupt rotat än idag men med den avsevärda skillnaden att det inte längre behövs någon automat och att försöken inte längre behöver begränsas till fyra. När jag idag stod där och fjantade mig med kameran i högsta hugg kom det raskt tre gossar till hjälp och ville fota mamma. Naturligtvis var det då nödvändigt att presentera en bild av vardera fotograf, därav nedankommande egotripp. Här kommer följaktligen det lite beskurna men oredigerade resultatet av min klippning.



6 kommentarer:

  1. Men hallå!!!! Du är så himla fiiin! Inte många är fina i kort hår tycker jag, men du är chocksnygg!

    SvaraRadera
  2. Så fin frisyren blev och du har riktiga mästerfotografer där hemma :D

    Ja burkarna därifrån är kanon, fina och praktiska!

    SvaraRadera
  3. King of Kammebornia12 september 2012 kl. 20:09

    Jag håller med drottningen, fantastiskt fint!

    SvaraRadera
  4. Vi har ungefär samma frisyr, men mitt är tokblont istället!:) Hade lite svårt för min frisyr när den var nyklippt men nu gillar jag den!

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!