fredag 27 juli 2012

Trasmattan

Jag har lagt på en alldeles ny trasmatta på mitt nyskurade köksgolv. Det är en speciell känsla, nästan lite högtidlig, att sätta fötterna på den otrampade och strukturfulla mattan. En känsla som jag egentligen förknippar med julaftons morgon, då det som oftast var en splitter ny matta i min barndoms julstädade och pyntade kök

Denna mattas färger stämde dock så dåligt med julfärger och så bra med mitt köks färger att den fick komma fram mitt i sommaren. Och känslan är lika god, att gå med de bara fötterna på den och njuta av en ny matta.

Trasmattor är mina absoluta favoritmattor, fulla av historia, fingerfärdighet, konstnärsskap, kärlek och återanvändning. De gör mig glad!

4 kommentarer:

  1. Jag älskar också trasmattor, det är de absolut finaste! Och så passar de till allt och finns i precis alla färger! En helt underbar uppfinning!

    /Sandra

    SvaraRadera
  2. Här är en trasmatteälskare till! Har nån släkting gjort mattan eller är den köpt? Sara har en vävstol, den ska jag låna och väva själv. Jag har mammas gamla mattrasor på vinden, det ska bli så roligt!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med! trasmattor är härliga! För att inte tala om att få lägga dem på nyskurade golv!

    SvaraRadera
  4. En otroligt vacker matta! Trasmattor är de bästa.

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!