måndag 13 februari 2012

Vårförberedelser



Ett litet blåmespar, de är väl i och för sig inte mindre än blåmesar generellt sett är men små är de, har bestämt sig för att fågelholken utanför vårt allrumsfönster, på andra våningen, verkar vara en trivsam bostad. Man kan även se holken från köksfönstret, men då mer utifrån ett grodperspektiv. De är så flitiga och rensar ut förra årets hyresgästers skräp, de far fram och tillbaka, fullt sysselsatt. Och tur är väl det, att någon är fullt sysselsatt, för jag måste erkänna att jag ganska ofta finner mig själv stående passiv vid fönstret, iakttagande deras framfart, drömmande om fågelungarnas kvitter som ackompanjerar mitt framtida förmiddagskaffe på verandan, i full vår.


De är lite blyga av sig, Blåmesarna, så trots att jag nyttjade all den begränsade kunskap jag besitter i hur man närmar sig fåglar, stå stilla, kisa, då det bara är djur som vill äta dem som har ögonen framåt etc så höll de sig undan. Detta kort är därför taget från min utsiktsplats innanför fönstret, därav kvalitén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!