onsdag 15 februari 2012

Snö

Det snöar!!
Och det gör det rejält! Min lilla mor och jag var på restaurang i går afton. Efter en kort promenad anlände vi målet, klev in genom dörren och tittade på varandra. Det såg ut som om vi tagit varsin löst kramad snöboll och placerat den på varandras huvuden med en lätt tryckning. Ganska skojigt såg det ut. Och ganska skojigt såg det ut en stund efter när snön smält vilket resulterade i frisyrer som avsevärt skiljde sig från dem vi lämnat hemmet med. Men trevligt var det och gott och sent, fast det senaste tog vi hemma hos mor och far. Frampå småtimmarna var det så dags att styra kosan hemåt igen.

Det är något speciellt med att köra bil på nätterna, i synnerhet en tisdagsnatt är man ganska allena på vägarna, det var jag och några snöröjare. Stora, stora flingor dalade sakta och det låg tjockt med snö på de ställen där jag var före snöröjarna. Trots natten så var det ljust, vackert, stilla och njutbart.

Snöat har det stadigt gjort sedan dess. Ystra ungar for ut i snön långt in avgångstid idag. Äntligen! Har vi fått ordentlig vinter även här, ett snötäcke där inga försmädliga grässtrån sticker upp här och var, alldeles lagom till sportlovet. Kan det bli bättre?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!