fredag 24 februari 2012

Pizza, holkar och lov

Sportlov är en trevlig uppfinning! Och det låter trevligare än "Kokslov" som jag fått lära mig att det hette från början. Och det orsakat av att februari var den kallaste månaden och om barnen då fick ledigt för att vara hemma en av dessa kalla veckor så sparade skolan in på bränslet, koksen, och därmed på pengar. Lov är i vilket fall trevligt oavsett ursprung.




Nu är holkarna uppsatta och några spikulanter har redan varit på inspektion.


På önskan från telningarna gjorde vi pizza igår och jag gjorde något jag aldrig gjort förut men kommer att göra igen. Köpte färdig pizzabotten och tomatsås. Det var väldigt enkelt och snabbt och blev jättegott.


Dessutom var det skoj när den "exploderade" ut från sin cylinder. Kan rekommenderas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!