måndag 27 februari 2012

Finland

 En ny längtan har vaknat i mig, en som aldrig varit där förut. Efter att ha spenderat en vecka i Åbo som femtonåring ansåg jag att vårt östra grannland var färdigbesökt för min del. Allt eftersom mognad, och därmed förstånd, ökat har jag insett att den bild jag då skapade mig kanske inte var helt komplett men jag har trots denna insikt inte känt någon större ambition att revidera min uppfattning. Förrän nu! Och detta tack vare Hanna som skriver så fint och tar så fantastiskt vackra bilder. Bilder som inte alls överensstämmer med mina fördomar. Så nu är jag riktigt sugen på att ta en färja framåt våren och turista lite i det vackra landet Finland.

Hannas foto

2 kommentarer:

  1. TACK snälla du, för ett så fint inlägg! Jag blev så glad! Och jag hjälper gärna till med Finlandstips, så gott jag kan, i fall det blir resa av! (Och om vi skall vara noga så är det ju inte jag som tagit den där fina bilden, utan min syster, eller eventuellt hennes dotter...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad rolig att du blev glad, jag blir väldigt ofta glad av dina inlägg så jag tyckte att fler borde få lite hjälp att hitta till dig. Och jag tar fasta på löftet om tips. :)

      Radera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!