lördag 7 januari 2012

Uppmanande boll


Denna roliga tingest, en pilatesboll, blev mig given i julas. Den har stått där i sin låda och varit lite uppmanande, som dylika ting gärna är, lite skrämmande, för en träningsskygg varelse som jag men samtidigt lite spännande. När jag väl öppnade lådan, skulle den blåsas upp i två steg över två dagar, vilket nu är gjort. En relativt utförlig beskrivning medföljde där uppvärmning, fyra alternativa träningsprogram samt stretching stod beskrivet. Jag har nu tagit mig igenom uppvärmningen och det kändes helt okej så vem vet, den kanske blir använd en del här framöver. Och vill det sig väl kanske jag blir alldeles fit, här hemma, helt utan läskiga träningslokaler. Måste bara hitta något bra ställe att förvara denna boll, av ganska betydande storlek, på.

2 kommentarer:

  1. Mina flickor brukar använda min boll som häst! Agnes sitter glatt och hoppar på den :) Det finns en hel massa kul övningar som man kan göra! (Men jag är alltid på jakt efter fler, så säg gärna till om du får någon favorit!)

    ~Joanna~

    SvaraRadera
  2. Det ska jag!
    Vi kanske ska leka häst med dem tillsammans?

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!