söndag 20 november 2011

Ljusstöpning

Igår blev julljusen stöpta nere i mina föräldrars tvättstuga så nu är ytterligare ett steg taget mot julen..


När jag och min familj anlände hade mamma, i sin godhet, redan förberett och smält stearinen och framför allt redan knutit alla vekarna på pinnar.


Så det var bara för oss att börja doppa och dra.


Snabbt och kontrollerat ska de doppas, det tar ett tag att lära sig men med bra hjälp så går det fint.


Jag tycker det är vackert när de hänger där på rad, ljusen, långa, vita, vackra och raka. Det är varmt och lite trångt, alla är med och vi har gjort dem tillsammans.


 

Naturligtvis blev inte alla raka när pojkarna själva fick designa, men vackra blev de då alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!