tisdag 15 november 2011

Hemmets monster

Så här när julen är i antågande brukar jag försöka städa på ställen som inte riktigt ingår i de vanliga veckovisa städrutinerna. Nu kom turen till tvättmaskinens tvättmedelsfack.

Kan någon för mig förklara hur ett utrymme vars enda uppgift i livet är att förvara ett rengöringsmedel kan vara så inhermulerligt äckligt! Jag var tvungen att försäkra mig om att det som befann sig längst inne i de trängsta utrymmena inte var levande och på väg att ta sin hämnd på mig då jag störde dess slummer. För det såg definitivt ut som något organiskt monster från en mardröm, och luktade därefter gjorde det också.

Jag som tycker jag är noga med att tvätta både i 60 och 95 grader för att ta ihjäl alla bakterier och ändå hade detta lyckats frodas på ett halvår. Jag får nog åtminstone kvartalsstäda där hädanefter.

Då jag vill bespara er denna syn skickar jag istället med något vackert. En vy vi dagligen passerar, till och från skola och dagis, men som idag var extra förgylld.


2 kommentarer:

  1. Jaa hördu, säg det... Det mesta i badrummet är ganska äckligt egentligen, kanske det ser värre ut än det egentligen är i kontrast till att man själv gör sig ren där?

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!