torsdag 17 november 2011

Dörrkrans


Detta är mitt 100:e inlägg sedan bloggen startade så jag ska försöka lägga ned lite extra finess i detta. Vi får väl se om jag lyckas.


Denna dag visade sig verkligen från sin ljusa sida redan från start. Lite mörkt och kallt på morgonen, i och för sig, men med levande ljus och det trevliga sällskap som bjöds var det inte alls dumt. När gryningen gjorde entré var det en fantastisk frostklädd natur som glittrade i solen där utanför mitt, tyvärr ganska oputsade, fönster.



Efter att ha skickat iväg maken och de tre stora klädde sig Yngste och jag oss varmt, tog en korg och gick ut i skogen för att plocka pysselmaterial, alldeles gratis, precis bakom huset.



En frostklädd stubbe är värd betydligt mer uppmärksamhet än en vanlig stubbe, och femåringen studerade den noga och länge.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lite lek och äventyr hanns förstås också med.


Dagens skörd inkluderade även en liten, vacker och tålig blåklocka.


Sedan var det bara att slå sig ned på farstukvisten och börja skapa, denna gång en krans till ytterdörren.


Yngstes, ivriga, flitiga händer hjälpte mer än gärna till och jag tycker vårt gemensamma resultat fick godkänt. Nu är vi ett litet steg närmare julen och jag gläder mig.

1 kommentar:

  1. sv: tack för tips och råd. Vi har ett golv i furu i köket som vi behandlat med linoljesåpa, det är vackert ja men det är allt jobbigt att behöva skura med såpa för att det ska bli fint...så, ja det lutar åt ett målat golv som är lätt att torka av :)

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!