tisdag 11 oktober 2011

Gemenskapsrester


En massa disk kan vara ett bevis på att man haft väldigt trevligt och det är precis vad som gäller på ovanstående bild.


Idag på förmiddagen har jag haft förmånen att ha min bönegrupp här. Ett gäng glada damer med ickekonventionella arbetstider, alternativt föräldralediga som har möjlighet att träffas en förmiddag i veckan för samtal, bön och trevligt umgänge. Ett mycket uppskattat arrangemang. Prat blir det i myckenhet och barn i olika åldrar kryper, går och leker runt omkring.

När gästerna gått, det roliga är slut och bara resterna är kvar säger jag bara: Tack och lov för att man har diskmaskin! Vilken för övrigt är en av de saker jag är mest nöjd med i vårt nya kök. Till skillnad från vår förra så går den så tyst, så tyst att en liten lampa måste indikera att den är igång annars vet man inte säkert. Tack vare denna underbara maskin såg köket snart lite mer ut som det skulle. Så disken blev undanröjd men glädjen över fina vänner blev tydligt kvar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!