måndag 24 oktober 2011

En liten gul PostIt-lapp

Att en liten gul PostIt-lapp totalt kan smälta ett hjärta.
En liten gul, fullplitad lapp, så full av små bokstäver att endast ett ord snabbt kunde urskiljas.
Ett ord, som till skillnad från de andra var skrivet med versaler.
Rubriken var mindre i storlek "Inköpslista till jul" stod det. Och under den stod det stora ordet, där stod
MAMMA
och sedan alla andra.
Jag blev så rörd att jag tappade fattningen, fick påminnas om vad jag gjorde där, fick dölja tårarna.
Den där mamma som är så där hemvan och lite tråkig, nästan tillhör köksinventarierna, hon som påminner om läxor, och påminner igen, som envisas med att man ska ha rena kläder som passar ihop och annat oväsentligt.
Hon fick stå först, med versaler.
Så här två månader innan, på dagen, gjorde han min jul.
Min lilla fina gosse.

1 kommentar:

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!