onsdag 14 september 2011

...sa Kajsa Warg

Nu äntligen, efter två veckors krångel, samt information till berörda tjänstemän om att skolplikt faktiskt är tvingande och inte enbart en rekommendation, har det ordnat sig med skola för Bonus. Så från och med måndag behöver han inte tillbringa 24 timmar om dygnet med mig längre, vilket han är mycket lättad över trots att jag försökt var så rolig som bara är möjligt. Det har uppenbarligen inte varit nog och jag har faktiskt full förståelse för det.

Efter dessa verbala rundturer samt en fysisk tur till Stockholm kom jag hem till en skock hungriga vargar och en tom kyl. Då jag dessutom insåg att inget var upptaget ur frysen så var goda råd dyra. Som ett brev på posten fann jag då Buffé i brevlådan och till min lättnad, i den ett recept på Tomat- och lökpaj som blev min räddning. Tomaterna var bara att gå ut och plocka och resten fanns faktiskt i min, följaktligen, inte helt tomma kyl.

Tomat- och lökpaj
 
I väntan på vargarna
Och som lök på laxen fick vi efterrätt också, helt utan egen försorg. Igår lånade grannens barnflicka mjöl och idag när jag kom hem stod det mjöl OCH en morotskaka på bänken och väntade. Så till slut blev vi så mätta och glada så...allihopa.

Den kanadensiska morotskakan. Med klet både ovanpå och i. Mums!


2 kommentarer:

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!