tisdag 27 september 2011

Mer fägring

Jag fortsätter lite på gårdagens inlägg om sen fägring.
Då tvätten skulle hängas drabbades jag av denna vackra, soliga dag med klarblå himmel, en lite blek men värmande sol, riktigt behaglig temperatur och hög, lätt luft. Med kameran redo så fann jag denna färgrika skönhet, alldeles i min närhet, precis här runt huset...

Höstastrar, som jag hade i kruka för några år sedan, och som nu har vuxit till sig enormt och blommar så rikligt.


Lönnen, vars färger gläder mig varje gång jag går hem från brevlådan.




Kärleksörten, som ger snittblommor fram i november, när man som mest behöver det. Vilken blomma!






Flitiga lilla Lisan som trotsar sjunkande temperaturer och fortfarande sätter knopp.

Magnifika Dahlian


Och sist men inte minst, de vackra nyttoväxter jag inte behöver vårda utan bara får ha glädje utav. Nypon som torkas för vinterns soppa och Slånbär som ska bli saft. Bara denna envisa lunginflammation lättar så ska jag ut och plocka dem.








Vilken lycka, så lätt att missa på grund av att den bara finns där, mitt i min vardag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!